Вибираючи човновий мотор, кожен має свої критерії відбору. Найважливіші характеристики моторів, такі як: вага, гучність, витрата палива, ціна і т.д. і визначають наш вибір.
Є питання, щодо того, який же все-таки мотор краще в експлуатації. У даній статті ми допоможемо Вам знайти відповіді на більшість питань, що цікавлять при виборі човнового мотора.
Все човнові мотори діляться на два основних типи: електромотори і паливні мотори.
Паливні мотори, в свою чергу, мають свої підвиди: 2-х тактні і 4-х тактні. Найбільше спірних моментів виникає при виборі саме паливного мотора. Ми підготували для Вас найважливіші відповіді для прийняття правильного рішення.
паливний мотор електромотор
Якщо ж Вам необхідний мотор для невеликої надувного човна, тоді правильним буде вибір на користь електромотора. Електромотори живляться від акумулятора і за вагою в два рази менше, ніж паливні мотори (при однаковій потужності). До того ж, електромотори не забруднюють водойми, так як працюють не на бензині. Якщо Ви дбаєте про чистоту навколишнього середовища, тоді краще віддати перевагу електромотора. Найчастіше електромотори використовуються в якості допоміжного двигуна для подруливания і невеликих переміщень. Джерелом енергії для електромотора служить батарея з зарядом не менше 30-50 А / ч. Так як батарея має властивість розряджатися, не зайвим буде запастися ще однією. При максимальній швидкості електромотори вимагають багато енергії. При 3-х годинний роботі виснажуються батареї в 70 А / ч. Як правило, для тривалої риболовлі цілком достатньо батареї в 50-60 А / ч.
Тепер давайте спробуємо розібратися з вибором паливного мотора для Вашої човни. Який все-таки паливний мотор краще: 2-х тактний або 4-х тактний, і яка між ними суттєва різниця?
Не зайвим буде короткий огляд кожного з них, для подальшого порівняння.
2-х тактні човнові мотори:
- Дуже просто і легко встановлюються.
- Зручні при транспортуванні (не потребують одного чіткого положення при перевезенні).
- Робочий цикл двигуна складається з двох тактів.
- Чи мають невелику вагу.
- Можна використовувати бензин різної якості.
- Швидко набирають обертів.
Робочий цикл двигуна
4-х тактні човнові мотори:
- Вихлоп екологічно чистий.
- На 40% економніше по витраті палива (в порівнянні з 2-х тактним).
- Практично безшумні в роботі.
- Робочий цикл двигуна складається з чотирьох тактів.
- Найважче за вагою (в порівнянні з 2-х тактним).
Робочий цикл двигуна
У чому все-таки істина і чи можна однозначно сказати, що один з них краще, а другий тип мотора відповідно не так вже й хороший? Розглянувши найважливіші критерії в порівнянні, Ви зможете визначитися для себе, який все ж мотор потрібен Вам.
вага: одне з питань, який має однозначну відповідь. Так, 4-х тактні мотори важче 2-х тактних. Не набагато, але різниця відчутна. Наприклад, 2-х тактний мотор важить 36 кг, а 4-х тактний мотор - 50 кг. Вага самого двигуна 4-х тактного двигуна - це 80% від загальної маси і всього 2% ваги - це нога 4-х тактного двигуна. До того ж, 4-х тактний мотор не зручний при перенесенні, так як має одну маленьку ручку.
Обсяг і розміри. Тут першість віддається 2-х тактним човновим моторам, так як у даного типу більше потужність в перерахунку на 1 літр робочого об'єму. Потужність 2-х тактного двигуна при однакових розмірах циліндра і частоті обертання валу в два рази більше, ніж 4-х тактного за рахунок більшого числа робочих циклів.
Розмір і обсяг нижньої частини човнового двигуна у обох типів моторів приблизно однакові.
Транспортування. Тут однозначно лідирують 2-х тактні човнові мотори. Їх Ви зможете перевозити в якому завгодно положенні. 4-х тактні мотори можна перевозити тільки стоячи, або на одному боці.
Реакція на ручку газ швидше відбувається у 2-х тактних моторів. 2-х тактним моторам для здійснення повного робочого циклу поршня необхідно зробити один повний оборот, тоді як 4-х тактним моторам - два оберти.
Екологічність і витрата палива - лідерство за даним критерієм дістається 4-х тактним човновим моторам. 4-х тактні мотори використовують 200 грам на 1 к.с. в годину, 2-х тактні - 300 грам на 1 к.с. При роботі 2-х тактних човнових моторів, дуже часто частина бензину, змішаного з маслом, виливається в воду, чого не відбувається у 4-х тактних човнових моторах. Саме тому, останні більш екологічні і безпечні при використанні для навколишнього середовища.
Гучність / безшумність. 4-х тактні мотори не так вібрують на малих обертах, як 2-х тактні і працюють тихіше.
Довговічність. Тут не можна дати однозначну відповідь, так як обидва типи моторів при належному використанні можуть прослужити Вам однаково довго «вірою і правдою». Існує думка, що все ж більш довговічні 4-х тактні човнові мотори. Але, Ви можете сміливо з цим не погодитися, адже 4-х тактні мотори мають більшу кількість деталей, що, звичайно ж, збільшує шанси на поломку.
Потужність. Вибираючи потужність мотора, необхідно враховувати цілі, для яких він купується. Якщо Ви займаєтеся риболовлею і пересуваєтеся на невеликі відстані, тоді Вам підійде мотор потужністю в 2-15 к.с. (приблизно 1,47-11 кВт).
Для катання на водних лижах і занять на вейкборде, кращого за все вибирати мотор потужністю не менше 30 к.с. (приблизно 22 кВт)
Якщо Ви вибираєте мотор для катера, тоді зверніть увагу на мотори потужністю в 150 к.с.
Вибираючи мотор, зверніть увагу, щоб його потужність не перевищувала суму, вказану в паспорті човна. Якщо потужність мотора буде більше, Ви можете не впоратися з керуванням човном. При виборі мотора для гумових човнів, потужність не повинна бути нижче половини величини, зазначеної в паспорті.
Принцип роботи 2-х тактного двигуна:
Паливна суміш з необхідним кількість масла змащує всі тертьові поверхні і підшипники всередині двигуна. Тип масла використовується спеціальний, який підходить саме для 2-х тактних двигунів. Масло повинне витримувати високі температури.
Весь робочий цикл даного типу двигуна здійснюється за два такти (такт: стиснення і розширення).
Стиснення: поршень переміщається від НМТ до ВМТ, перекриваючи продувні вікно і випускне вікно. Після закриття поршнем випускного вікна в циліндрі починається стиск горючої суміші, яка раніше вчинила. Після перекриття поршнем продувочного вікна, в кривошипно камері створюється розрядження під поршнем. Внаслідок розрядження через впускний вікно з карбюратора і клапан надходить горюча суміш в кривошипну камеру.
Розширення: температура і тиск газів зростає (при положенні поршня близько ВМТ стисла робоча суміш запалюється електричною іскрою від свічки). Поршень переміщається до НМТ під дією теплового розширення газом. Поршень створює високий тиск в кривошипно камері, опускаючись вниз. Клапан закривається під дією тиску, не даючи таким чином горючої суміші потрапити у впускний колектор, а потім і в карбюратор.
Принцип роботи 4-х тактного двигуна:
Весь робочий цикл даного типу мотори здійснюється за чотири такту (впускання - стиснення - згоряння, розширення - випуск).
Впуск. Поршень опускається з ВМТ (верхньої мертвої точки) в НМТ (нижню мертву точку). Відкривається клапан і через нього в циліндр засмоктується паливно-повітряна суміш.
Стиснення. Поршень йде з НМТ у ВМТ, спалюючи робочу суміш. Ставлення робочого об'єму циліндра в НМТ і обсягу камери згоряння в ВМТ - ступінь спалювання. Ступінь спалювання є важливим параметром. Чим більше ступінь спалювання - тим більше паливна економічність двигуна.
Згоряння і розширення (робочий хід поршня). Перед закінченням циклу стиснення, паливно-повітряна суміш підпалюється іскрою від свічки запалювання. При шляху поршня з ВМТ в НМТ паливо згорає, робоча суміш розширюється - штовхаючи поршень. Ступінь «недоворота» колінчастого вала двигуна до ВМТ при підпалюванні суміші, називається кутом випередження запалювання. Випередження запалювання важливо для того, що б тиск газів досягло максимальної величини, коли поршень буде знаходиться в ВМТ. Для підвищення ефективності двигуна, необхідно збільшувати кут випередження запалювання при підвищенні оборотів.
Випуск. Після НМТ робочого циклу відкривається випускний клапан, поршень витісняє відпрацьовані гази з циліндра двигуна. Коли поршень досягає ВМТ - випускний клапан закривається і цикл починається заново.
Тепер, вибираючи мотор, Ви володієте основною інформацією і характеристиками, які грають роль при прийнятті правильного рішення. Зваживши всі «за» і «проти» (вага, потужність, витрата палива і т.д.), Ви зрозумієте, що саме шукайте і який мотор підходить для Вашої човни .
З усім асортиментом моторів для човнів можна ознайомитися тут .
Якщо у Вас залишилися питання, готові відповісти на них по телефону: (044) 585-7-333.